غول فناوری چینیبایدو(Baidu) از کابین تمام الکتریکی ۳۷۰۰ دلاری خودران خود به نامآپولو RT6رونمایی کرد که با یک اپلیکیشن ساده کار می کند. هزینه ساخت آن فقط ۳۷۰۰۰ دلار است.آپولو RT6دارای فرمانی با قابلیت جدا شدن است تا فضای بیشتری را برای سرنشینان فراهم کند. این اولین وسیله نقلیه خودرانبایدواست که نیازی به فناوری مقاوم سازی برای خودروهای معمولی ندارد.یک معاون ارشد شرکتبایدو، ادعا می کند که توانایی رانندگی این اتومبیل معادل یک راننده ماهر با ۲۰ سال تجربه است.بایدوامیدوار است که تاکسی را در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ به عنوان بخشی ازآپولو گو(Apollo Go)،سرویس سواری خودرانخود، در چین راه اندازی کند. در کنفرانس فناوری ۲۰۲۲بایدو،رابین لی، یکی از بنیانگذاران و مدیرعاملبایدو، گفت: <<این کاهش هزینه عظیم، ما را قادر می سازد ده ها هزار دستگاه خودران را در سراسر چین داشته باشیم. ما به سمت آینده ای حرکت می کنیم که در آن سوار رباتاکسی شدن، نیمی از هزینه تاکسی که امروزه پرداخت می شود را کاهش می دهد>>.آپولو RT6نسل ششم اتومبیل های خودران بایدو است و هزینه توسعه آن بسیار کمتر از مدل های دیگر است. برای مقایسه، بایدو،آپولو مون(Apollo Moon)، نسل پنجم خودروی بدون سرنشین خود را در ژوئن ۲۰۲۱ وارد بازار کرد که حدود ۷۱۰۰۰ دلار هزینه داشت.آپولو RT6با باتری الکتریکی، بسته به اینکه فرمان درگیر باشد، می تواند بین دو تا چهار سرنشین را حمل کند.این ماشین های خودکار، فرمان قابل جدا شدن، دسکتاپ، کنسول های بازی، قفسه چمدان خود را در فضایی حدود ۴.۵ متر در ۲ متر خود قرار جا می دهد. به گفتهبایدو، فاصله بین دو محور ۲.۵ متری آن، این خودرو را به سطح یک خودروی کلاس A می رساند؛ اما فضای یک خودروی کلاس B و تجربه یک خودروی کلاس C را دارد.این خودرو تلاقی بین یک خودروی شاسی بلند (SUV) و یک مینی ون است.آپولو RT6دارای یک نمای بیرونی آینده نگر با درهای کشویی برقی هوشمند است که می تواند از طریق اتصال بلوتوث، ورودی رمز عبور یا یک اپلیکیشن باز شود. هنگام رانندگی، ای خودرو از ۳۸ حسگر، شامل هشت حسگر تشخیص نور و محدوده، ۱۲ رادار اولتراسونیک، ۱۲ دوربین و یک رادار موج شش میلی متری استفاده می کند.بایدو ادعا می کند که آپولو RT6 در ابتدا به ناوگان آپولو گو موجود خود به عنوان بخشی از آزمایشی در مقیاس کوچک می پیوندد، اما قصد دارد در نهایت ۱۰۰,۰۰۰ دستگاه از این خودرو را در مسیرها به راه بیاندازد.آپولو گواز زمان راه اندازی آن در سال ۲۰۲۰ به ۱۰ شهر در چین از جملهشنژن، شانگهایوپکنگسترش یافته است و تاکنون بیش از یک میلیون سواری ارائه کرده است. این شرکت اعلام کرد که از روز چهارشنبه همچنین شروع به دریافت کرایه در پکن برای رباتاکسی نسل پنجم خود کرده است و به آن امکان تجاری سازی تجارت خود را می دهد.به لطف پیشرفت های اخیر در کاهش هزینه های تولید،بایدوقصد دارد تا سال ۲۰۲۵ خدمات حمل و نقل خود را به ۶۵ شهر و تا سال ۲۰۳۰ به ۱۰۰ شهر گسترش دهد.بایدوبیشتر به دلیل موتور جستجو و خدمات تبلیغات آنلاین خود شناخته شده است، اما در سال های اخیر سرمایه گذاری زیادی روی فناوری رانندگی خودکار و هوش مصنوعی، از جمله دستیارهای شخصی خودکار و تراشه های هوش مصنوعی انجام داده است. چین می خواهد فناوری اتومبیل های خودران را در سطح جهانی رهبری کند، اما در ارائه چنین خدماتی از ایالات متحده عقب مانده است. ویمو (Waymo) در سال ۲۰۲۰ خدمات تاکسی بدون راننده خود را درفینیکس، آریزوناارائه کرد.
منبع:
https://rooziato.com/1401404297/electric-self-driving-cab-hailed-app/
تصاویر مفهومی اپل واچ سری ۷ با لبههای تخت مشابه آیفون ۱۲ پرو منتشر شد
بهترین اپلیکیشنها و بازیهای موبایل 2020 از نگاه دیجیاتو
جعبه ابزار: بهترین اپلیکیشن های پادکست برای iOS و اندروید
بازیهای آفلاین موبایل که بدون اینترنت باید تجربهشان کنید
اپل قابلیت نصب برنامههای iOS روی مکهای M1 را غیرفعال کرد
مدیرعامل فولکس واگن: اپل میتواند به یک خودروساز تاثیر گذار تبدیل شود
تاکسی خودران چینی که با اپلیکیشن کار می کند
یک ,های ,کند ,سال ,آپولو ,خودروی ,می کند ,را در ,خود را ,یک خودروی ,این خودرو
درباره این سایت